شهید عبــدالله نــوروزی ندافی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید عبــدالله نــوروزی ندافی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید عبــدالله نــوروزی ندافی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام عبدالله نوروزی ندافی از شهدای دانش آموز شهرستان نکا می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : محمد علی
تاریخ تولد : 1345/10/04
تاریخ شهادت : 1362/12/04
محل تولد : نکا
گلزار شهدای درزی کلا نکا
نحوه شهادت : اصابت تیر و ترکش
محل شهادت : چیلات - دهلران- عملیات والفجر6
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

به نام الله نخستین معلم انسانها و پاسدار حرمت خون شهیدان (الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله و اولئک هم الفائزون)(ان صلاتی ونسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین)خدای را سپاس می گویم که ،توان رزمیدن وجهادرا بهما عطا فرمود و دلبستگی دنیا را از دل من دور کرد اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیل الله شهادت هدیه ای است الهی که نصیب بندگان مخلص خدا می شود ،و این مرام و مسلک خدا بوده و هست و ما هم پیروان آنان هستیم،باید چنین مرامی را انتخاب کنیمفواین انتخاب مستلزم شناختن و عاشق شدن خداست.

وقتیکه انسان خودش را شناخت خدا را می شناسد،و از روزی که خدا را شناخت عاشقش می شود،و انگاه خدا عاشقش میشود، و او را میپذیردو او رانمی میراندبلکه به شهادتش می رساند. هیچ وقت از یاد خدا غافل نشوید که(هو الذی انزل السکینه فی قلوب المومنین)وفقط به یاد او باشیدو از مواضع تهمت و غیبت دوری کنید.

ای خواهرانم،شما را به صبر و شکیبایی دعوت میکنم که،خداوند با صابرین است و آنها را دوست دارد.ود رشهادت من گریه نکنید وهیچ اندوهی به خود راه ندهیدکه قلب دشمنان اسلام با گریه های شما شاد میشود.و بدانید که که این راه را اگاهانه و با شناخت صحیح از اسلام برگزیده ام و مرگ برای عاشق شهادت معنی ندارد زیرا که قرآن مجید می فرماید:و لا تحسبن الذین فی قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون)

خواهرانم مگر شما سعادت و خوشبختی مرا نمی خواستید ،بدانید که این امر،شهادت من است از شما میخواهم که هر چه بیشتر خواهر کوچکم را با مسائل اشنا سازید به او بگوئید که برادرت به ملاقات خدا رفته است.

شما ای برادران بدانید که،امروز اسلام و امام عزیز به شما افتخار میکند وبدانید شما سربازان راستین امام زمان (عج)سعی کنید که ،امام زمان (عج)را از خود راضی کنید ان حضرت را ناراحت نکن ویک مطلب بسیار مهم این است که مبادا کاری کنید که موجب نا رضایتی خدا شود و به عنوان اینکه خانواده شهید هستید انتظارهای بیجا نداشته باشید، زیرا الحمدالله شما نیازی ندارید و اگر نیاز هم داشته باشید ،چیزی را که در راه خدا داده اید خدا عوضش را در آخرت می پردازد و اگر چنین کاری کنید و توقع بیجا داشته باشید از شما راضی نیستم و در آخر دوباره متذکر می شوم که مبادا در شهادت من گریه کنید و اگر خواستید گریه کنید بیاد مظلومیت شهیدان کربلا گریه کنید و کسی نبود برای او گریه کند ومن چون جوان بودم بیاد علی اکبر(ع)وقاسم(ع)گریه کنید،و بدانید شهادت شیرین تر از هر چیزی دیگر در نزد من است همه شما برادران و خواهران را به خدای بزرگ می سپارم.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی(عج)خمینی را نگهدار
والسلام

 

میثم میثم
۰۴ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۲۸ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰ نظر

تولد [سن هنگام شهادت 17 سال و 2 ماه]


شهید عبدالله نوروزی (1345_1362) متولد روستای زیبای ندافخیل شهرستان شهید پرور نکا استان مازندران است. عبدالله نوروزی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام  متولد شد ، مادرش سیده خانم حسینی و پدرش محمدعلی نام داشت.

 

تحصیلات ؛ خانواده و ازدواج [راهنمایی][مجرد]


عبدالله نوروزی در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت ، تحصیلات را در مقطع دوم راهنمایی با موفقیت پایان رسانید .شهید بزرگوار مجرد و فرزند اول خانواده بود.

 

شهادت [بسیجی_لشکر25کربلا_دهلران][شهید سال چهارم جنگ تحمیلی]


عبدالله نوروزی در عضویت بسیجی و در لشکر 25 کربلا به اسلام خدمت میکرد که در 1362/12/04 هجری شمسی دردهلران / چیلات شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت . پیکر پاک شهید نوروزی در مورخه 1377/02/15 پس از سال ها مفقود الاثر بودن تشییع و در مسجد روستای درزی محله دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.


زندگی نامه شهید عبدالله نوروزی

شهید عبدالله نوروزی در سال 1345در روستای درزی محله از توابع شهرستان نکا دیده به جهان گشود و در محضر مادری پاک ومهربان و پدری زحمتکش پرورش یافت شهید،دوران کودکی و تحصیلش را با تلاش و زحمت بسیار ادامه داد و در کودکی در کوره های آجر پزی کارگری میکرد تا اینکه بتواند پولی به دست اورد و هزینه تحصیل خود را فراهم کند و در کنار پدرش بکار کشاورزی مشغول بود. تا زمانی که امت قهرمان و مسلمان ایران تحت رهبری،رهبر آگاه ودانشمند اسلامی حضرت امام خمینی(ره)حرکتی آغاز کرد تا به هر گونه ظلم و ستم و سیاهی پایان بخشدایشان همچنان با شور و علاقه خاص در تمامی اجتماعات و راهپیمائی ها و نماز جمعه و دعای کمیل و دیگر اجتماعات شرکت فعال داشت و در جلساتی که جهت آگاه دادن دوستان خردسال بسیار فعال بود و شبهای جمعه در روستا در زمینه آموزش احکام دین شرکت فعال داشت ودر جلساتی که جهت آگاه نمودن افکار عمومی مردم مسلمان روستای خود حضور مداوم داشت و ارادت خاصی به ائمه اطهار(ع)بویژه امام حسین(ع)داشت ، حتی نوحه سرائی و مرثیه خوانی او زبانزد محل بود و از جمله خواندن قرآن مجید که ایشان علاقه خاص نسبت به خواندن قرآن و ترجمه ان داشت ودر جهت تبلیغات مبانی اسلامی که توسط نهادهای انقلاب اسلامی به روستا آورده می شد در توزیع وپخش و گسترش اهداف اسلامی حضوری داوطلبانه و فعال داشت و برادران را در جهت پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی یاری می نمود او یک نوجوان پاک و مذهبی و عاشق مسائل عقیدتی اسلامی بود و در گوشه و کنار از برادران روحانی سوالهائی در زمینه های اهداف انقلاب اسلامی و اجتماعی ،سیاسی و غیره را نمود.

 شهید در تشکیل کلاسهای درس قرآن و نهج البلاغه بسیار فعال بود. با آغاز جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران،شهید نوروزی بارها از انجمن اسلامی تقاضای تائیدیه جهت اعزامبه جبهه ها را می نمود و برادران با توجه به اینکه ایشان را نوجوانی کم سن و سال می یافتند و تنها فرزند پسر خانواده بود یقین می دانستند که چنین فرزندانی در آینده ،جامعه اسلامی را یار و یاورند،با در خواست وی مخالفت می نمودندکه د رنهایت با پافشاری شهید نوروزی و رضایت خانواده،پس از مدتها از طرف انجمن اسلامی تائیدیه را دریافت نمودند و پس از یک ماه آموزش نظامی در گهر باران ساری رهسپار جبهه های حق علیه باطل شد تا اینکه در سال 62 در عملیات خیبر به فرماندهی کل قوا روح خدا(خمینی)شرکت داشته و پس از مئتی این عاشق راه حق ،همه تن جان شد و به جانان شتافت.پیکر پاکش پس از پانزده سال به خاک وطن بازگشت و در میان انبوه دوستدارانش ، طی مراسم با شکوهی تشییع و به خاک سپرده شد.

روحش شاد یادش گرامی

میثم میثم
۰۴ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۲۷ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰ نظر